جستجو در ترول وان

    سفرنامه مسکو

    در ابتدای سفرنامه سلامی گرم دارم بر تمامی دوستان عزیز و دوستانی که این سفرنامه رو میخونن. امیدوارم که در تمامی مراحل زندگی همواره پایدار و سربلند باشید. من علی عباسی هستم، مهندس کامپیوتر و کارشناس مارکتینگ و اهل ارومیه و دوستدار سفر. اواخر اردیبهشت ماه بود که یکی از همکاران تهران تماسی با من گرفت و از من خواست برای یک سفر کاری-گردشی بریم روسیه.

    سفرنامه مالدیو

    طبق روال چند سال گذشته، سعی کردم همواره تجربیاتی که تو سفر برام گذشته رو در قالب سفرنامه به هموطنان عزیزم توضیح بدم که شاید بتونه کمک شایانی به تمامی دوستداران سفر و مسافران اون منطقه باشه. این سفر که در ابتدا واقعا با حوادث و اتفاقات ناگواری همراه بود و بعدا بهتر و شیرین شد شاید بتونه راهنمای بسیاری از دوستانی بشه که اشتباهاتی مثل من رو مرتکب نشن. از مهرماه سال 94 برنامه ی سفری برای اردیبهشت ماه 95 تو ذهنم داشتم که همواره با خانومم در موردش صحبت میکردیم. سوچی روسیه، کرالای هند، ابوظبی امارات، چین و یا حتی ژاپن جزء گزینه هایی بود که همواره تو ذهنمون داشتیم و برآورد هزینه ی متعددی رو برای هر کدومشون درمی آوردیم.

    سفرنامه مالزی

    چند سال پیش بود که من و خانومم تصمیم گرفتیم به مالزی سفر کنیم . حدود یک سال هم قیمت ها رو برانداز کردیم و بررسی های لازم رو انجام دادیم. چون زمان تعطیلی کاری ما هفته ی آخر شهریور و هفته اول مهر هست، واسه همین خودمون رو واسه این تاریخ آماده کرده بودیم. توی اردیبهشت 93 قیمت تور کوالالامپور از 1300000 شروع میشد تا اینکه این نرخ در خرداد ماه به 1450000 رسید و با شروع فصل تابستان نرخ جهش عجیبی رو از 14500000 در تیر به 1950000 در مرداد ماه تجربه کرد.

    سفرنامه آنتالیا

    ابتدا بر خودم لازم میدونم تا سلامی مخصوص بر خوانندگان این سفرنامه داشته باشم و بر همه دوستداران و لست سکندی های عزیز، درود بفرستم. بعد از سفر عجیب و پر ماجرای من به مالدیو در اردیبهشت ماه امسال که سفرنامه ی آن نیز در این سایت موجود است، تصمیم داشتیم تا اینبار سفری داخلی را تجربه کنیم که هم هزینه ی زیادی متحمل نشیم و هم از زیبایی های داخلی لذت ببریم.

    Arrow
    Arrow
    Slider
    جمعه, 07 ارديبهشت 1397 ساعت 19:46

    معرفی پل طبیعت تهران

    نوشته شده توسط
    این مورد را ارزیابی کنید
    (0 رای‌ها)

    پل طبیعت که در نوع خودش بزرگ ترین پل خاورمیانه است توسط یک خانم معمار جوان به نام لیلا عراقیان طراحی شد.

    پل ها همیشه با شخصیت وجودی ایرانیان ارتباط مستقیم داشته اند. اصفهان، یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ایران که زمانی پایتخت هم بوده است، دو مورد از زیباترین پل های ایران را از قرن ۱۶ عهد صفهویان در خود جای داده است. در دیگر نقاط ایران نیز پل های زیبایی را می توانید ببینید که نشان از مهم بودن معماری این بنا دارند. پس تعجبی ندارد که تکنولوژی امروزه به گونه ای پیش برود که این سازه مهم در ایران دوباره به گونه‌ی نو و مدرنی شکل بگیرد. با الی گشت باشید تا با هم نگاهی به پل طبیعت داشته باشیم.

    پل طبیعت که در نوع خودش بزرگ ترین پل خاورمیانه است توسط یک خانم معمار جوان به نام لیلا عراقیان طراحی شد. او این پل را زمانی طراحی کرد که قصد داشت در مسابقه ای شرکت کند که برای متصل کردن دو پارک که توسط یک بزرگراه از هم جدا شده بوند، نقشه ای باید طراحی می شد.

    ساخت این پل چهار سال به طول انجامید و سرانجام در سال ۲۰۱۴ به بهره برداری رسید. پل طبیعت به سرعت در میان مردم محل محبوبی برای گذراندن اوقات فراغت گشت. عراقیان، طراح جوان این پل می گوید: “من نمی خواستم که پل طبیعت فقط یک مسیری باشد که دو پارک را به هم وصل می کند، من تمایل داشتم که این پل جایی باشد که مردم در آن جا توقف کنند، از منظره لذت ببرند و وقت بگذارنند، نه این که تنها از آن رد شوند”.

    پل طبیعت با ساختاری منحنی ۲۷۰ متری روی سه ستون بزرگ ساخته شده، دارای ورودی های گسترده، مسیرهای متعدد و سه طبقه رستوران و کافه و مناطق نشیمن است. این پل در میان برندگان جوایز Architizer A+، یک رقابت معماری جهانی که در نیویورک برگزار می گردد، دیده می شود.

    پل طبیعت با الهام از دو پل معروف اصفهان، سی و سه پل و خواجو، که جایی برای گردهم آمدن مردم، شعر خوانی و چای خانه های سنتی است، ساخته شده است. عراقیان گفته است که در ابتدا او اعتماد به نفس زیادی نداشته است و مطمئن نبوده که این هنر مدرن و ظاهر متفاوت در میان مردم محبوب شود. اما حالا که او روی سازه ای قدم بر می دارد که زمانی تنها یک ایده خام بوده می تواند به این دست آورد بسیار ارزشمند، افتخار کند.

    او می گوید: “عادت داشتم که بگویم این فقط یک طرح روی کاغذ است. هرگز باورم نمی شد که زمانی می رسد که این پل واقعا ساخته خواهد شد. حالا وقتی که به این جا می آیم و مردم را می بینم که از آن لذت می برند، روی نیمکت های آن نشسته اند و یا با خوشحالی روی پل قدم می زنند، بسیار حس خوبی به من دست می دهد. تمام این ها برای آینده من با اعتماد به نفس بیشتری مرا همراهی می کند اما به هر حال من فکر می کنم این پل از جمله چیزهایی است که هرکس تنها یک بار شانس انجام دادنش را در طول زندگی دارد.”. لیلا عراقیان در دانشگاه شهید بهشتی تهران، در رشته معماری تحصیل کرده است.

    ساختار پل طبیعت
    پل طبیعت حدود ۲۷۰ متر طول دارد و دارای یک کانال سه بعدی با دو سطح مستمر است که در سه ستون درختی شکل قرار دارد. دو سطح در بالای ستون های اصلی تشکیل شده اند که زمینه پل را تشکیل می دهند. تمام سطوح‌ها توسط پله ها و رمپ های چندگانه به یکدیگر متصل می شوند، مسیرهای متعددی در سراسر پل فراهم شده تا از هر سطح به سطح دیگر برسند. هر چند که پل ها معمولا به عنوان پروژه های ساختمانی در نظر گرفته می شوند، در اینجا رویکرد معماری بیشتر به چشم می آید.

    پل طبیعت بر اساس ۵ ایده اصلی بنا شده است:
    ۱- به جای متصل کردن یک نقطه از پارک به یک نقطه خاص از پارک روبرو، طراحی طوری صورت گرفت که چندین قسمت از دو پارک به یکدیگر متصل شوند. پل ۶۰ متر در ورودی غربی گسترش یافته و یک مسیر در همان سطح پارک ایجاد می کند؛ این باعث می شود تا به نظر نرسد که پارک به پایان می رسد و پل شروع می شود. مسیرهای متعدد در هر دو طرف و ورودی هر دو سطح وجود دارد که پل را به دیگر نقاط مهم هر دو پارک متصل می کند.

    ۲- پل جایی برای عبور کردن نیست، بلکه محلی برای ماندن است. کافه گالری و رستوران هایی در سطح پایینی پل قرار دارند. به علاوه نیمکت ها و فضاهای نشمین زیادی در قسمت های مختلف پل بنا شده تا افرادی که از این پل بازدید می کنند بتوانند تا هر زمان که بخواهند در آن جا مانده و از منظره ای که در هیچ جای دیگری پیدا نخواهند کرد، لذت ببرند.

    ۳- برای جلوگیری از یک مسیر ثابت که بیشتر برای حرکت به جلو طراحی می شود، این پل با طرح منحنی آن، تغییر در عرض و شیب های جزئی در سطوح مختلف، احساسی به افراد می دهد که بخواهند به نقطه های مختلف آن رفته و از چشم اندازهای متنوع آن دیدن کنند.

    ۴- از آن جایی که در هر دو طرف پل طبیعت پارک هایی پر از درخت وجود دارد، لوکیشن پل به گونه ای انتخاب شد که کمترین درخت ها را داشته باشد تا از قطع شدن آن ها جلوگیری شود.

    ۵- عمق ساختار به اندازه کافی بزرگ است تا آن را به عنوان یک فضای معماری شکل دهد. کانال ۳ بعدی خود ساختار این پل باعث شده که یک فضای معماری فراهم شود. سطح پایین تر به همین صورت به وجود آمد که باعث می شود پل در شرایط بارانی و بسیار آفتابی نیز مورد استفاده قرار گیرد، همچنین تغییرات در عرض و ارتفاع کانال یک شکل پویای منحنی دوگانه را فراهم می کند.

    طراحی ساختاری و معماری پل طبیت از پاییز سال ۲۰۰۹ تا پاییز سال ۲۰۱۰ با طرح لیلا عراقیان و با همکاری تیم های معماری و عمرانی بسیار خوبی انجام شد و ساخت آن از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به طول انجامید. پل طبیعت در مهرماه ۲۰۱۴ به عنوان نماد سوم تهران افتتاح شد.

    محتوای بیشتر در این بخش: « تصاویری از تهران قدیم

    نظرات (0)

    There are no comments posted here yet

    دیدگاه خود را بیان کنید

    Posting comment as a guest.
    پیوست ها (0 / 3)
    Share Your Location
    Image
    تراول وان در تلاش است تا اطلاعات کاربردی مربوط به سفر را به اشتراک بگذارد. امید آن داریم که بتوانیم با این اشتراک گذاری کمکی به صنعت گردشگری داشته باشیم. همچنین تجارب سفر به مقاصد مختلف در قالب سفرنامه ها و گزارشات مختلف در این سایت منتشر می شوند.
    پست الکترونیک : info[A]travelone.ir
    عضویت در خبرنامه
    برای دریافت آخرین اخبار و سفرنامه ها در خبرنامه تراول وان عضو شوید
    . کليه حقوق اين سايت متعلق به تراول وان می باشد | 1397-1396

    Please publish modules in offcanvas position.